skönlitterärt

Alla mina tonårspojkar

”För att inte dricka whisky, skriver du ofta om whisky”, sade en vän en gång. (Det var innan jag började dricka whisky).

För att inte vara tonårspojke, skriver jag ofta om tonårspojkar också. Ibland får de en egen text. Ibland skymtar de fram bland allt annat.

Här är några av alla mina tonårspojkar.

1. Bästa vän
2. Ögonblick i maj
3. Onåbara
4. Den påtagliga kärleken
5. Oktoberbarn

2 kommentarer på “Alla mina tonårspojkar

  1. Whiskey och tonårspojkar, en intressant kombination. Dina texter om tonårspojkar är oftast djupt berörande, och jag måste erkänna att jag alltid trott att du var en äkta whiskeydrickare.

    1. Jag vet inte riktigt vad en äkta whiskydrickare är, men när jag dricker whisky (vilket inte är så ofta) gör jag det med äkta nöje!

      Och roligt att mina tonårspojkar berör. Det är vad varje skribent önskar!

Lämna en kommentar