Inte så mycket

Det händer väl inte så mycket. Eller, det händer, men det händer smått, och jag är alltid trött. Jobbar lite för mycket och sover lite för lite. Håller ut i väntan på lättare tider. Det regnar nästan varje dag och jag har tappat känslan för att vara ledig varje stund jag inte jobbar, men man kan väl inte carpe diem hur länge som helst, heller.

Under tiden: skickar in skrivkursansökan med ett dygn till godo. (Om jag inte kommer in så är det förståeligt. Att skriva om ambition och drivkrafter när man inte har sådana är vanskligt.) Dricker skumpa och äter chokladdoppade jordgubbar. (Där var det nog carpe diem). Går på bio med syster, pappa och moffa, och äter räksmörgåsar efteråt. Läser en bra roman, som får mig att tänka på Margaret Atwoods skrivelser, på jobbet under lugna stunder. Diskar och tvättar. Sover med ena fönstret öppet och vaknar bara nästan av åskmullret.

Jag har fått flera brev från den ensligaste av alla öar (St Kilda, tre timmar ut i ingenting), och en ny, vattenfast eyeliner som behöver genomgå sitt eldprov på ett vilt och svettigt dansgolv inom en snar framtid. De två sakerna har bara lite, lite med varandra att göra.

4 kommentarer

Filed under dagbok

4 responses to “Inte så mycket

  1. Hej på dig igen! Hur har din sommar varit? Blev den som du önskade? Jag läser att krafterna fortfarande saknas och det gör mig ledsen.. Trivs du med jobbet? Hur länge varar det än? Berätta, berätta vad som händer, det var ju så länge sedan sist :)

    P.s vattenfast eyeliner – jag väntar med spänning på en rapport!

    • Hej! Kul att höra av dig :) Min sommar har varit tudelad. Första halvan var väldigt fin, andra halvan har saknat kraft och motivation. Idag hade jag min sista jobbdag på ett tag, och det är oh, så skönt! Jag behöver lite ledighet, mycket sömn, få rå om min egen tid igen. Jobbet har varit fint på flera sätt – vacker miljö och härliga kollegor – men tärt på krafterna och jag har inte fått vila tillräckligt för att fylla på förrådet av ork.

      Bara jag har fått en rejäl natts sömn, eller två, i bagaget, ska jag försöka skriva något igen. En boklista, om inget annat.

      P.S. Den vattenfasta eyelinern lär testas i helg, då min danspartner in crime kommer till stan! There will be sweat.

      • En boklista låter som en mycket god idé, så också danspartnern in crime som är på kommande. Ju fler människor man har runt sig som man mår bra av ju bättre är det har jag alltid tänkt. Och njut av din ledighet, jag önskar dig värme, sömn och behagliga läs- och sociala stunder och sådär lagom oplanerade dagar som brukar vara de bästa under sommaren.

Kommentera

