Emellan

Om någon mot förmodan undrar vart jag har försvunnit, kan jag tala om följande: livet kom emellan, som det brukar.

Jag har börjat jobba deltid i en pop up-butik som säljer handgjorda ljus, och de två första arbetsdagarna var på 12 respektive 7 intensiva timmar med alltför få timmar sömn och en värkande kropp där emellan.

20171103_150641

20171103_150705

Så här ser min arbetsplats ut.

Jag har varit på finska teatern och sett musikalversionen av Billy Elliot, en alldeles fantastisk version med glitter och dans och gåshudsframkallande scener, allt av lokala förmågor. Londonversionen får seriös konkurrens här.

Jag har lagt upp följande bild på min Facebooksida och har hittills skrivit 29 karaktärsintroduktioner av mycket varierande sort och längd.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23031642_1363581320419662_7101538839463669961_n.jpg?oh=da1a53ebf93fe397d9d71682f5064209&oe=5A68D956

Alexandra hade blivit första spanare redan som sextonåring, som tjugoåring blev hon befordrad till första förare, och nu var hon redan kapten över hela rymdfartyget Earhart II. Under en livsfarlig vilseflygning i Cassiopeiakonstellationen hade hon visat den rådighet och det mod (och ska vi vara ärliga, den dumdristighet) som krävdes för att få hela besättningen levande ut ur det interdimensionella slukhålet. Besättningen kallade henne, dels på skämt men mestadels på allvar, för ”Alexandra den Stora”. Hon låtsades inte höra.”

Jag har sovit elva timmar för att låta kroppen vila ut, och sedan har jag tagit tillflykt hemhemma för att äta pepparkaksdeg och dricka kaffe i soffan och läsa både Vasabladet och Kyrkpressen.

Så jag återkommer, som jag brukar, när livet lämnar utrymme igen.

4 kommentarer

Filed under dagbok

4 responses to “Emellan

  1. Henke

    Men du Ileea, det gör inget att det kan dröja mellan inläggen. Intellektuella skribenter är alltid värda att vänta på. Schysst exposé över din fangirl-historik, förresten. Det är personligt vardagsdravel som är det roligaste att läsa om… ;)

    • Tack för sin kommentar! Roligt att läsa att vardagsdravel också uppskattas – livet består ju ändå mest av vardag. Jag blir bara lite fundersam över vilken fangirl-historik du menar. Är det i detta inlägg, eller i något annat som det framkommer extra tydligt? Fangirlism överlag är väl alltid en umderton i min vardag :D

  2. Jag har undrat och saknat! Så roligt att hitta ett nytt inlägg :) Pop upbutik för handgjorda ljus låter ändå helt trevligt i dessa mörka tider! Jag antar att en del ljus kanske slinker med hem.. och pepparkaksdeg! En underbar uppfinning.

    • Det är trevligt! Det är fint att få sälja just ljus, då folk som vill köpa ljus är glada och gör det för att de vill köpa ljus. Det är inte som att sälja, jag vet inte, elavtal eller försäkringar, sån där tråkiga saker som folk inte aktivt vill köpa men behöver.

      Förhoppningsvis kommer snart nya inlägg!

Kommentera

