Veckans blogglista: Kärlek

Sevendays.fi har veckovisa blogglistor, och medan jag funderar på om jag ska äta glass med kolasås och dekorera inför Vappen nu, eller skriva en dikt först, tänkte jag fylla i denna veckas, på temat kärlek.

Då känner jag mig kärleksfull: När jag umgås med mina tanter hela dagen, och vi har druckit te och kaffe i flera omgångar, och någon kanske läser en språktidning, och någon annan kanske stickar på ett par vantar, och allt är frid och ljus och tacksamhet.

Tre saker jag älskar: Systraskapet, att komma hem till min familj, när precis allt klaffar på dansgolvet och jag bara skrattar högt av glädje till livet.

Det bästa med kärleken är: Att den är så mangleis. Finns oändligt av den och i oändliga former. Att det går att älska till 100 % åt lika många håll.

Det dåliga med kärleken är: när den hierarkiseras (hej bara, här hittar jag på ord). När en slags kärlek ses som bättre, djupare eller mer äkta än en annan. Does not work that way.

Just nu är jag kär i: ingen. Men vore jag det, skulle det säkert vara i Veronica Varlow

Min bästa kärlekslåt: ”Bästa” är svår att säga. Men den här låten är kärlek för mig, mycket för att jag tänker på min syster av den.

Så här känns det att vara kär: Att med fladdrande hjärta och darrande händer på att nästa textmeddelande kommer och man får läsa det.

En person jag vill skicka kärlek åt: Jag vill skicka kärlek åt Steph ♥ Hon gläder mig alltid med sina kommentarer och funderingar, trots att vi inte känner varandra på annat sätt än via bloggarna.

1 kommentar

Filed under dagbok

One response to “Veckans blogglista: Kärlek

  1. Ja den låter är BÄST! Måste lyssna nuu :)

Kommentera

