Kaffe och Kyrkpressen

Till mina veckovisa rutiner hör att läsa Kyrkpressen och dricka kaffe. Oftast på torsdagar, då, när KP kommer. Allra bäst är det torsdagar då jag är ledig och kan ta ettmeddaskaffi i soffan med nyaste numret. Jag är en sån mommo.

Denna vecka blev KP-stunden, med kaffe och struva, av först idag. Hela gårdagen var jag nämligen upptagen. Två varv via hälsovårdscentralen (har nu tre nya mediciner – men kan också andas ordentligt för första gången på en månad, så i slutändan är det på plussidan), handla åt en vän, och sedan hängde jag med L resten av dagen. Vi köpte glass, vinägerchips, Daimkross, salta nötter och kolasås, som vi åt. Samtidigt. Och så whisky på det. Medan vi lyssnade på musik, tittade på trailrar och pratade om teveserier och snygga män.

Sedan var jag mommo igen och for hem redan halv elva på kvällen, för att jag måste ta min antibiotika och sova.

Den lysande BFF-Ellen skrev: ” Tycker faktiskt vi kollektivt i bloggosfären kan bestämma oss för att det är okej att skriva osammanhängande, oplanerade inlägg också. Visst, visst?” MEN JAVISST. Är ledsen över att mitt bloggande har blivit så förknippat med uttänkta och tematiska inlägg. Jag är ju inte så uttänkt och tematisk själv, så då känns det märkligt att mitt skrivande också ska vara det.

Ett osammanhängande och oplanerat inlägg, alltså. Och jag tycker mig minnas att när jag för länge sedan bad om önskeinlägg så kom ”vardag” från flera håll.

Denna vardag, med andra ord. Kaffe och Kyrkpressen. Jag har köpt skor idag också. På grund av att mina fötter är feldesignade såsom de är, så är skoköp ett lite större projekt än jag skulle vilja att det var. Men jag hittade ett par fina lågskor i vinröda mocka. De var inte precis billiga (vilka bra skor är nu det?), så jag hoppas de förstår att vara bra också nu när de är ute ur skoaffären.

20170428_202956

Nya, snygga, dyra och (förhoppningsvis) bekväma skor.

Nu ska jag – kanske – ta en promenad i mina nya skor. Om jag vågar.

4 kommentarer

Filed under dagbok

4 responses to “Kaffe och Kyrkpressen

  1. FINA skor! Och vardagsdravel, åh det är det bästa.

    • Tack! Jag tänkte på dig och etisk klädkonsumtion hela tiden när jag letade skor. De här var från ett europeiskt företag, så jag hoppas på att de är producerade under mänskliga förhållanden.

      Det var skönt att vardagsdravla på bloggen. Ska nog snart göra det igen!

  2. Fina skor! Och så skönt att märka att alla inte är så välstrukturerade när man själv mest skriver dravel :) låter som en helt fantastisk kombination det ni åt, man blir ju riktigt sugen! En annan sak är ju vad magen tycker.. :s

    • Tack! Nu har jag gått med dem litegrann också, och de verkar passa bra! Jag ska sikta på mera vardagssvammel i bloggen, tror jag visst. Och det VAR en superb kombination! Om man inte äter så mycket av det (och kanske framför allt inte dricker så mycket whisky) så går det nog bra :)

Kommentera

