Påskpynt

Vissa påskar föregås av Den Stora Vårstädningen. Andra år, som detta, pyntas det i ett ostädat hem. Jag skrubbade i badrummet och torkade av matbordet. Bra så. Man ska inte slösa på den energi man inte har.

DSC05719

När jag påskpyntade hemhemma, passade jag på att låna lite överflödigt pynt. Färgglada ägg som matchar Esse-löparen, till exempel. De passar bra i påskträdetriset som jag snodde från strandkanten.

DSC05720

Min medeltida studentkanin får extraknäcka som påskhare. För att den ska förstå vad som är på gång, får den sällskap av två knallgula hönor.

DSC05721

Jag lånade också en av flera godiskorgar hemifrån, en blanklackerad rottinghöna som brukar stå på vårt soffbord. Nu står den på mitt soffbord och gonar sig tillsammans med tulpanerna.

DSC05722

Köpte det första (men inte sista) påskgodiset idag. Spräckliga dragéägg och sån där små pralinägg som går att äta hur många som helst av. De ska jag äta hur många som helst av.

2 kommentarer

Filed under dagbok

2 responses to “Påskpynt

  1. Så fint du har det! Och alldeles lagom med pynt. Jag tycker man inte behöver ha så mycket påskpynt som man till exempel har julpynt, men det är roligt att ha något smått och färgglatt framme.

Kommentera

