Söndag

Söndag. Så trött att det bara drar i benen.

Helgen har tillbringats på workshop inför ett kommande lajv. Mycket prat på tre språk. Nya människor. Gamla människor. Iskalla salar, men också prinsesstårta och kramar.

Jag drömmer så otympligt just nu. Väckarklockan ringer mitt i drömcykeln och även om jag minns drömmarna gör det huvudet mitt trögt. Nästa vecka ska jag i timmar jobba nästan en hel arbetsvecka, fast på fyra dagar. Jag ser fram emot att dra till Lissabon med familjen efter det. I love the smell of old European city in the morning.

Så här ser jag ut nu för tiden. Trött och blek men med finfrisyr – pannluggen åt motsträvshåll. (Till vardags ser jag inte lika korthårig ut.) Ni kommer ihåg min strävan mot Arthur Shelby? Ni får en smygtitt in i mitt sovrum också! Pianot som skymtar är min systers. Fotona på pianot: min mommo. Jag är en fingerbredd från att slå huvudet i takkronan.

Nu ska jag inte göra mycket mer ikväll än dricka te och ringa KJ.

4 kommentarer

Filed under dagbok

4 responses to “Söndag

  1. Oj, du ser nog annorlunda ut! :) Samtidigt tycker jag att frisyren klär dig. Spännande! Jag blev litet chockad när du berättade hur kort du tänkte dig det hela, antagligen för att jag är van att se dig med så långt hår som du har på bilden här, men det ser ju riktigt bra ut :)

    Åh, låter skönt att du får resa iväg en sväng. Hur länge ska ni vara i Lissabon?

    • Tack! Själv tycker jag ju att jag börjar se ut som mig själv igen, eftersom jag ändå haft väldigt kort hår den största delen av mitt ungdoms- och vuxenliv. Vardagsfrisyren ser dock inte så påtagligt kort ut, eftersom pannluggen ger illusionen av längd.
      Vi ska vara en knapp vecka i Lissabon och jag ser så fram emot det! Det blir en helt ny stad för oss alla, men den verkar lova mycket gott (det vill säga kyrkor, gamla gränder och kaféer).

Kommentera

