En sorts kärlek

Vi dansar vals till en låt som inte går i valstakt, sjunger sakta med. Svagt belyst rum; värme av närhet och vin. Långsamma cirklar på vårt privata dansgolv. Min hand på en knotig axel, en varm hand om min rygg.

I ballroom dances –  såsom vals – ska man hålla en viss distans, men jag rör mig långsamt närmare. Handen nästan upp till nacken, trycka sig emot, mina andetag allt ytligare – och så kysser vi varandra; mjukt. Kysser varandra av en sorts kärlek; en vänskap, en innerlighet, en ömhet; en gemensam tanke om att det, under andra omständigheter, hade varit romantik.

Lämna en kommentar

Filed under dagbok, skönlitterärt

Kommentera

