Saker Jag Gjort Nu När Jag Är Frisk Igen

När jag var sjuk skrev jag en lista över saker jag skulle göra när jag var frisk igen. Hur har det nu gått med listan?

– Jag har köpt fler tulpaner. En massa fler tulpaner, och de gör mig så glad. Finaste färgkombinationen.

img_2041

– Jag har sovit en hel natt utan strategier för hur jag ska kunna sova. Hostan har så gott som gett med sig och jag har bytt lakan för att på riktigt känna att sjuksovandet är över.

– Jag har träffat vänner! Har umgåtts med släkt och vänner i Vasa, och förra veckan var min favorit KJ på besök flera dagar. Vi drack en massa te, besökte Jakobstad under ett dygn, och tittade på alla Captain America-filmerna because of fangirl reasons. Mycket bra.

– Jag har ätit en massa god mat som smakar. Åh, vad jag har ätit god mat! Att spagetti och köttbullar i överbliven tomatsoppesås kan vara så gott.

– Jag har städat undan alla mediciner från badrummet. Hejdå hostmedicin, hejdå antibiotika, värktabletter och allergimedicin! Bara en långtidsverkande nässprej finns kvar.

– Jag har gått på kafé, bland annat på Skorpans i Jeppis. Tycker så bra om kaféer som är lika mycket vardagsrum som kaffeställe. Men jag drömmer fortfarande om en session på Sweet Vaasa inom en snar framtid. Vill äta deras största kakbit.

– Jag har inte skrivit de där dikterna som jag inte hade ork att skriva tidigare. Tyvärr. Tror jag har färdigställt en tidigare påbörjar dikt, men det är allt. Det är så märkligt att det man helst vill göra så ofta prioriteras ner, för att det inte är direkt avgörande för ens överlevnad (läs: genererar inte pengar).

– Jag har klippt håret kort, mycket kort. 12mm med maskin, närmare bestämt. Utom pannluggen, den får hänga med ännu. Jag kanske inte ser ut som Arthur Shelby ännu, men jag närmar mig.

Slutsats: Jag räknar mig som frisk och på G med livet igen. Hell yeah.

4 kommentarer

Filed under dagbok

4 responses to “Saker Jag Gjort Nu När Jag Är Frisk Igen

  1. Oj, jag beundrar dig för ditt korta hår! Får man se en bild månne? :) Så modigt gjort! Jag klippte också av mig cirka 20 cm av mitt hår häromdagen, jag antar det är en del i förändringsprocessen.. och det är så skönt att klippa av sig håret ibland, det känns som redan det är ett beslut i sig.

    Jag gläds över dina vackra tulpaner, över avsaknaden av sömnstrategier och över dikterna som kommer en vacker dag.

    • Månne jag inte lyckas få till en bild! Att klippa håret tror jag är en reaktion på någon slags livskris eller förändringsprocess – åtminstone jag har ägnat mig åt det förr. Antingen under krisen/processen, för att känna att man har kontroll över något, eller efter krisen/processen för att markera någon slags ny vändning.

      Tack för dina fina ord, speciellt de om dikterna som kommer en vacker dag! Ditt självklara sätt att säga det ger mig hopp.

  2. Så skönt att du äntligen är frisk! Jag skulle också vilja se dig i din nya frisyr. :) Kram Sandra!

Kommentera

