Små ting

Små ting i min lägenhet en onsdag.

dsc05706

I sovrummet vilar alltid en liten silverälva.

dsc05708

Tre ljuslyktor på en löpare i Esse folkdräkts färger. Både lyktor och löpare är gåvor av vänner och släktingar.

dsc05710

I vintrinskåpet bor mina minsta koppar och fat.

dsc05712

I köksfönstret finns bland annat en flaska med sand och grus från Berget och en flaska blå trollbrygd som jag aldrig vågat smaka.

dsc05713

På kylskåpet är det fritt fram att skriva poesi.

dsc05718

Mediciner från de senaste två veckorna. Men nu är jag snart frisk!

dsc05717

Ett avsnitt ur bokhyllan. Radikalfeministiskt manifest, en sorgrolig roman om att vara gammal, två av de bästa böckerna någonsin, en litterär fantasi om Karin Boye och så finlandssvensk fantasy.

4 kommentarer

Filed under dagbok

4 responses to “Små ting

  1. Vilken underbar liten silverälva! Kylskåpspoesi har jag också liggande någonstans… skulle kanske ta fram den igen.
    Hoppas du snart är riktigt pigg och kry! Kram!

    • Kylskåpspoesi är roligt. Jag vill bli bättre på att uppmuntra mina gäster att ägna sig åt det. Tack, jag hoppas det, jag med! Är definitivt på bättringsvägen tack vare antibiotika, men ännu inte helt i skick.

  2. Jag vill också sälla mig till skaran som beundrar silverälvan. Den hör till ett av de föremål som aldrig skulle passa in i vårt hem, men som jag kan känna att ska bo precis hos dig.

    och vilken hög med mediciner. Jag hoppas verkligen att de tar kål på dina elaka bacillusker! Usch och tvi.

    • Den lilla silverälvan fick först inte flytta med till den nya lägenheten, för jag hade någon märklig tanke om ”avskalat” och att hålla en viss ”stil”. Men jag insåg snabbt att hon fattades, så nu sover hon där hon ska igen.

      Antibiotika är nog en mirakelmedicin, så det värsta har den rått på. Några dagars vila till och jag hoppas på att vara i form igen!

Kommentera

