Tvillingar

Då jag står och väntar på bussen ser jag ett par tvillingar.

De går i takt, bestämda steg i Doc Martens, nätstrumpbyxor och raka, svarta kappor. När de passerar tittar en av dem på mig, blicken lika hård som stegen, bleka ansikten med skarpt smink och krusigt rött hår.

De har varsin vit tygkasse över axeln – inte på samma axel utan på den yttre, så att de blir spegelbilder där det enda som skiljer dem åt är att ena tygkassen är mönstrad i svart.

Jag tänker att jag aldrig någonsin kommer vara lika cool som de.

1 kommentar

Filed under dagbok

One response to “Tvillingar

  1. Eller så är du coolare, har du tänkt på det? Människor med hårda blickar känner jag allt mer medlidande med nuförtiden och jag ser sällan coolhetsfaktorn bakom deras ögon. Däremot ett medlidande, en förundran över vad som gjort att deras blickar blivit så hårda och på vilket sätt världen behandlat dem illa. Samt ett hopp om att också deras blickar ska få mjukna en dag.

Kommentera

