Inflyttningsfest

Min första riktiga inflyttningsfest blev bästa möjliga inflyttningsfest.

Jag hade bjudit in vänner, älskare, stridskamrater, annat löst folk. Nya bekanta och gamla förälskelser. Min internationella vän som numera bor endast sex minuters promenad från mig. Ett yrväder som jag har börjat åter-lära känna efter långa tider av vänskap, obesvarad förälskelse och däremellan flera års okontakt. Min älva, så självklar att jag ibland glömmer att hon inte bor i samma stad.

Lägenheten full med folk, stimmighet, musik. Vi drack prosecco ur sirliga tekoppar. Jag hade bakat äppelpaj och bar en ny tröja med slingrande blomrankor. I sovrummet spelade vi piano och sjöng. Jag kunde knappt hantera all glädje.

Strax före klockan elva: låna ut svart kajal, byta tröja.

Det är länge sedan jag dansat så vilt. Alkohol, dans, svett, isvatten, vackra pojkar och cigaretter – jag är förlorad. Och jag förlorar så villigt.

Idag har jag sömnbrist, ont lite överallt och en massa disk. Alla skyldiga ska ha stort tack.

2 kommentarer

Filed under dagbok

2 responses to “Inflyttningsfest

  1. Så fint det låter :) Och så roligt att du fick ha en så jättelyckad inflyttningsfest. Må din Vasatid få fortsätta på samma vis!

Kommentera

