Ändrade planer

Den här veckan skulle jag ha tre och en halv dags jobb. I slutändan ser det ut att bli en och en halv dag. Nästa vecka har jag en dag inbokad. Sedan vet jag inte mer. Så är det att ha ett vid-behov-kontrakt!

Denna oväntat lediga dag passade jag på att dricka kaffe med min vän Z. Det var ett av de trevligaste kafébesöken på länge. Dricka kaffe med grädde, äta en grodbakelse och prata om viktiga saker. Där ute sken solen och jag kände det, som en värme på huden, hur lyckligt lottad jag är. Välsignelse är ett ord som har kommit till mig flera gånger.

Sedan fick jag gå hem och lägga mig under täcket, för då tog frossan mig. Kanske lika bra att vara ledig några dagar, tänkte jag, så hinner jag bli frisk.

Så jag ska mest titta på Downton Abbey.

Ikväll skulle det egentligen ordnas konstkväll och jag skulle hålla poesiworkshop. Jag är så ivrig, tänk att få prata om poesi och leda folk att skriva dikter! Men på grund av omständigheter får vi skjuta upp konstträffen.

På torsdag ska vi bära ett piano.

Omväxlande är ordet.

4 kommentarer

Filed under dagbok, okategoriserat

4 responses to “Ändrade planer

  1. Bära ett piano låter ändå som en trevlig hobby. Är det ditt piano som ska bäras? Det är ju kanske inte en vanlig eftermiddagssysselsättning, men ni lär ju få muskler på kuppen, om ni fortsätter bära pianon ;)

    Hoppas frossan ger med sig och att du får ett liiitet mer regelbundet jobb. Det är besvärligt det där med att vara standby och aldrig riktigt veta.

    • Det är min systers piano, men jag ska få förvalta det, så det ska transporteras från föräldrahemmet till min nya lya.

      Idag blir det nog bara säng- och soffläge med Downton Abbey igen, jag hade glömt hur utmattande det är att vara sjuk. Sådana gånger är det helt skönt att ha ett vid behov-jobb, och kunna tacka nej om inte hälsan tillåter arbete!

Kommentera

