Tillbaka

Jag är tillbaka. Det känns så. Jag är inte igenom livskrisen och depressionen, men jag har nått botten och jag är på väg upp igen. Det känns som om det går långsamt – ibland kanske det gör det – men som psykologen sade: jag är på en helt annan plats än för några veckor sedan.

Till exempel bor jag numera på en annan plats än för några veckor sedan. Lillstugon på villan har bytts ut till en lägenhet på 48 kvm, så nära centrum att jag kan promenera in till stan med hatt, om jag vill. Det är högt till tak och fönster åt tre håll. Tre nätter har jag sovit i lägenheten, och nästan ett dussin vänner har jag hunnit ha på besök. Gamla vänner och nya vänner och vänner som en gång i tiden stod mig så nära, så nära, men som sedan försvann åt andra håll – eller så vad det jag som gav mig av. Nu har jag fått träffa dem igen och känt värmen som tydligen fortfarande finns mellan oss. Jag är så tacksam för det.

I lägenheten har jag en stor säng och en soffa och många tavlor. I hallen står poesiböckerna och samsas med det lilla som finns kvar av whiskyn.

DSC05520

Jag vill ha en massa grönväxter och snart även ett piano, som är min systers men som jag får förvalta.

DSC05525

I bokhyllan bor Janne och Alexi från Children of Bodom, de passar bra bland mina queera pocketböcker.

DSC05519

Köksbordet är detsamma, stolarna har fått en ny blanksvart nyans. Min lilla lyckokanin håller sig i närheten och vilar sig under en vacker växt som jag inte har en aning om vad heter.

DSC05517

Välkommen in!

DSC05522

(Fast inte just idag. För idag ska jag resa söderut till den gamla staden för att hälsa på saknade vänner. Men nästa vecka. Då är jag tillbaka igen.)

3 kommentarer

Filed under dagbok

3 responses to “Tillbaka

  1. Så fint du bor! Vilken tjusig port du har och vilken harmoni det tycks råda. Verkligen roligt att höra att du dels mår bättre (det var ju den bästa nyheten) men det är också jätteroligt att höra hur många gäster du redan haft. Nu ser jag fram emot nya blogginlägg :)

  2. Jättestort grattis till ditt nya hem ! ser mycket mysigt ut :)

Kommentera

