ROAD TRIP

Under en tid har jag arbetat med ett diktprojekt. Jag har inte velat tala högt om det, för att inte jinxa det. Men nu, kära vänner – nu är det färdigställt. Diktmånaden april till ära vill jag, med stolthet och spänning, presentera min första chapbook någonsin:

DSC05490

En så kallad chapbook är en kort diktsamling, under 30 sidor, som ofta har ett specifikt tema. En chapbook kan liknas vid ett zine eller en pamflett, men för poesi, och kan tryckas av ett förlag eller göras av poeten själv.

Road trip består av sex dikter, skrivna inom samma universum av blod och vägdamm. Två av dikterna i Road trip kan läsas på min blogg, nämligen Jag är ledsen över blodet i din mun och Revolver eller kniv, även om de har blivit något bearbetade sedan dess. Chapbooken är i storlek A5, utprintad på och hopstansad av vanligt kopieringspapper, skriven med kärlek och gjord med omsorg.

DSC05489

Om du är intresserad av Road trip, ta kontakt genom att till exempel kommentera här, på Facebook eller mejla sandra.j.holmqvist@gmail.com! Priset för chapbooken är några euro, för att täcka kostnaderna för papper, utskrift och eventuellt porto.

Let’s hit the road together.

9 kommentarer

Filed under dagbok, skönlitterärt

9 responses to “ROAD TRIP

  1. Anne-Lie

    Jag beställer genast ett ex! =)

  2. Oh, vad spännande, grattis! Jag vill gärna köpa ett! :)

  3. Wow! Imponerande! :) Grattis till det :)

  4. Sofie knutar

    Jag vill också ha!! :-D

  5. Thanks, it was a good read.

Kommentera

