Aprillyrik dag 10 – En flicka i frack

Jag, en
flickornas historia
kärlekens historia

Jag är djävulen
(när djävulen håller ljuset)
vingklippt ängel
Ronja Rövardotter

En flicka i frack,
svulten fjäril
Sämsta tänkbara sällskap

Världens ljuvligaste flicka

DSC05375

Dagens prompt var att skriva en ”bokryggsdikt”, det vill säga att ta en titt i sin bokhylla och skriva en dikt av boktitlar. Lite som att lägga pussel! De flesta av böckerna äger jag, men jag använde också några biblioteksböcker. Det var fascinerande att märka hur många av mina böcker som har flickor i titeln (då använde jag inte ens alla i dikten) och att jag hade två djävlar i bokhyllan.

Hur diktar du i din bokhylla?

7 kommentarer

Filed under skönlitterärt

7 responses to “Aprillyrik dag 10 – En flicka i frack

  1. toktassarna

    Vilken rolig idé! Fogelströms Stadsserie blir ju nästan som en dikt av sig själv.

  2. Nice. And I also love how you took us on tour through your bookshelf too – girls and two devils :-). ..I personally struggled with this prompt, perhaps because I do not have many fiction books.

  3. Vilken rolig uppgift. Ska kanske pröva den nån gång. :)
    Kram!

  4. Pingback: NaPoWriMo – Day 10 – “Soul Music The Colour Of Magic” by David Ellis | toofulltowrite (I've started so I'll finish)

Kommentera

