Åt helvete med kärleken

Jag ska sluta skriva om kärlek
tänker jag

Istället
ska jag skriva

om två bröder (kanske)
XXXpå roadtrip
XXXkörsbär & honung

jag ska skriva
om närhet och ömhet
blodssystrar
XXXvänner    familj

om tonårspojkar
om betonggolv
om att älska och slå

Jag ska skriva
om att skriva
om att dansa
om att dricka isbitar ur din mun

– – –

Jag inser
att jag alltid skriver om kärlek

bara andra sorters kärlek
men inte mindre hjärta
men inte mindre hjärta
XXXXXXXXXXXX(& smärta)
för det.

4 kommentarer

Filed under dagbok, skönlitterärt

4 responses to “Åt helvete med kärleken

  1. Mycket fin reflektion! De där tonårspojkarna återkommer i dina dikter/texter och isbitarna som byter mun…

    • Tack ska du ha! Just tonårspojkar har hemsökt mig i min fiktion i många år. Jag kommer inte ifrån dem ens om jag skulle vilja! Tror min stora fascination beror på att jag själv aldrig varit och aldrig kan vara tonårspojke.

  2. Ja åt helvete med kärleken! Så tänkte jag också. Och så tänker vi alla ibland. Mitt i allt stannar vi ändå bara upp och inser att allt, precis allt omkring oss ändå är byggt på någon form av kärlek.

    • Tack för dina nyckelord, ”någon form av kärlek”. Det känns så otroligt viktigt för mig, att se och förstå att det finns många olika former av kärlek.

Kommentera

