Jag skriver inte

Jag skriver inte.

Istället letar jag upp blanketter, printar ut, fyller i. Jag sitter timmar framför datorn för att Ordna Med Saker. Jag promenerar och cyklar, blir svettig och får skavsår. Jag tänker på: flyktingar, mat, feminism, handdukar, vänner, att-göra-listor, mat och gangsterbossar med snaggade nackar. (Jag har börjat se en ny teveserie – Peaky Blinders.)

Jag kommer på mig själv med att må bra av och längta efter sällskap, trots att jag brukar vara nöjd med att vara ensam. Jag köper biljetter för att kunna resa till människor jag håller av och saknar. Jag går en kurs om poesi, som jag inte förstår något av, och en kurs i genusvetenskap, som jag älskade från första föreläsningen. Jag går och lägger mig tidigt men vaknar mitt i natten av spädbarnsgråt.

Igår bar jag kajal och limmade två små silverstjärnor under ögat.

På fredag reser jag till Stockholm.

7 kommentarer

Filed under dagbok

7 responses to “Jag skriver inte

  1. Ha det så bra i Stockholm! Jag längtar ständigt dit.
    Kramar!

  2. Njut av Stockholm. Stockholm är alltid fint och Stockholm är alltid rätt, vare sig det är vår eller höst.
    Det är tunga tider nu med alla de hemska rubriker om såväl flyktingar som regeringens vanvettiga förslag om sparåtgärder. Ackack.

  3. Hösten har börjat! Stockholm är väldigt fint. Synd bara att jag inte kan andas där.

Kommentera

