Freaks

Vi beställer vatten i baren och dricker isbitarna ur varandras munnar. Det doftar hårspray, cigarettrök, rakvatten, alkoholångor klibbar mot kinden och jag älskar det – svettigt hår i nacken, svettigt hår i ansiktet, minnet av svettigt hår mellan våra tänder. Jag vet att du också minns den natten, du nämnde den tidigare: låten, platsen, känslan som föregick den kyssen. Nu är det andra låtar, annan plats, men känslan är densamma – basen i bröstkorgen, skärande elektronik, svordomar, skratt, rök. Jag dansar som jag aldrig har dansat förr. Tell me where the freaks at. Jag möter din blick i stroboljusets hackiga rörelser och tänker här, vi är här, för det är bara vi fem på dansgolvet, det har bara varit vi fem på dansgolvet hela kvällen och det är bara freaks som vågar äntra dansgolvet först och endast. Nästa dag får jag tvätta allt, klänning, röda strumpbyxor, genomblöta av svett och regn och jag har precis så ont i nacken, ömma fötter, kvardröjande leende som jag förtjänar och det är precis som det ska vara.

2 kommentarer

Filed under dagbok

2 responses to “Freaks

  1. Yes! Sexig och underbar text som precis fångar dansgolvets lockelse. Tack Ileea. Tänk att dans förr i tiden var något syndigt och förkastligt som motarbetades av myndigheterna (och till viss del fortfarande gör…)

    • Tack själv för din kommentar! Jag älskar hur dans kan vara så många saker samtidigt, kärlek och vänskap och nöje och träningsform och kommunikation och inget utesluter det andra! Jag ska ut och dansa nästa helg igen och längtar redan <3

Kommentera

