Hetta

Kanske är det
sommarvärmen
julihettan —

men jag längtar efter
blottade halsar
skuldror och höfter
blanka tänder mot mina
XXXXXXXXX(baksidan av dem mot min tunga
XXXXXXXXX närmare går inte att komma)

Om det är
sommarsolståndet
sötman i blåbärsblom
en lång och ensam vinter

XXXXXXXXX(men det är inte sant —
XXXXXXXXX jag var med dig
XXXXXXXXX senast igår)

som får mig att vilja
andas dagg på din hud
XXXXXXXXX
XXXXXXXXX

Det behöver inte ens vara
din hud
men någon
XXXXXXXXXvild och villig

som inte sluter ögonen
som aldrig tröttnar på doften
av liljekonvalj och blod

2 kommentarer

Filed under skönlitterärt

2 responses to “Hetta

  1. Ileea, gör mig en tjänst och bli publicerad någon gång. Du förtjänar det. Dina texter förtjänar det.

Kommentera

