Aprillyrik dag 4 – Flickor

till Vivi

X

Det har funnits så många flickor

Jenna. Nina. Malin. Linn.

alla de vars namn

jag inte längre minns

och de som jag helt och hållet glömt

X

Ditt namn står skrivet överallt –

på ett kvitto i fickan

en ölburk på min diskbänk

en hatt

(på obestämt tid utlånad)

X

Jag läser dig

i en utländsk tändsticksask

glansen i ett vykort

doften av kamomill i badrumsskåpet

X

i hårslingan jag klippte av

och gömde

Dagens uppgift: att skriva en kärleksdikt utan att använda ordet ”kärlek” eller andra poetiska klichéer.

4 kommentarer

Filed under skönlitterärt

4 responses to “Aprillyrik dag 4 – Flickor

  1. Du lyckades mycket väl. Och jag tror alla vet känslan av att se ett namn överallt. Och känna hur kroppen reagerar.

  2. Åh, vilken härlig känsla jag får. Speciellt (på obestämd tid utlånad) tilltalade mig på nåt sätt? Jag blir alltid så lätt i själen då jag läser vad du skriver !

Kommentera

