Aprillyrik dag 3 – Blinka lilla stjärna

Blinka lilla stjärna där

se till mig som liten är

vart jag mig i världen vänder

ser jag blod på mina händer

vad jag mig än företar

dröjer skuld och smärta kvar

lyckan kommer lyckan går

den gud älskar lyckan får

X

Blinka lilla stjärna, säg

varför gud ska hata mig

Dagens prompt var att skriva en dikt om stjärnor och jag blev inspirerad av hur visan ”Blinka lilla stjärna” och bönen ”Gud som haver” passar bra ihop rent rytmiskt.

Lämna en kommentar

Filed under skönlitterärt

Kommentera

