Röda läppar

Varje gång jag har hälsat på dig, trycker jag läpparna mot din hallspegel och lämnar ett rött kyssmärke efter mig. Jag har sagt, att då spegeln är full så flyttar jag in med dig.

Ibland påminner jag dig om det.

Ibland ber du då skrattande om att få låna mitt läppstift och målar munnen med stora rörelser.

Ibland kysser du mig innan jag går, röda läppar mot röda läppar. I hissen på vägen ner plockar jag fram en fickspegel och snyggar till mig. Jag leker med tanken på att du, ovan som du är med make up, glömmer bort läppstiftet, går och lägger dig utan att sminka av dig och vaknar nästa morgon med det röda utsmetat över kinderna och kudden. Jag hoppas att du tänker på mig då du än en gång måste tvätta sängkläderna.

Ibland öppnar jag munnen så stort jag kan, möter glaset med tänder och tunga för att täcka så stor yta som möjligt. Om du kommer på mig så anklagar du mig för fusk, så nästa gång plutar jag med läpparna och placerar en liten kyss inuti den förra stora, så att den stora och den lilla kyssen tillsammans inte upptar mer plats än vad två vanliga kyssar hade gjort.

4 kommentarer

Filed under skönlitterärt

4 responses to “Röda läppar

  1. Härlig fantasifull tanke att flytta in när spegeln är full. Som en lek, fast ändå på allvar. Kram! :)

  2. Åh, få se hur det går med den tanken/drömmen! Spännande :)

    • Ja, jag tänker mig att det är en väldigt stor hallspegel… Och att det kanske är roligast som en lek sist och slutligen. Det är så fascinerande då riktiga önskningar och viljor göms bakom skämt och lekar.

Kommentera

