Lista

Jag har kroppen full av smärtlindrande, min adventsljusstake har slutat fungera, jag har snott en lista av Hanna och ikväll ska jag baka lussekatter. Livet står stilla i ett töcken och bloggandet når nya lågvattenmärken. Ha överseende med mig.

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? Säkert till något väldigt knasigt, som Freja Kardemumma Nancy. Eller Sherlock. ”Sherlock is actually a girl’s name.”
2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? Båda går bra. Så länge alla inblandade är okej med det som sker så är allt som det ska. Dessutom finns det ju så många sorters kärlekar, och så många sorters sex, att det egentligen är en dum fråga.
3. Vilken var den senaste filmen du såg? The Hobbit: The Desolation of Smaug. Det var trevligt, för jag hade glömt hur mycket jag tycker om långhåriga dvärgar som slåss. Jag måste ju komma i stämning inför den sista Hobbit-filmen som jag ska se på söndag!
4. Har du bra självförtroende? Mjaa… Ja, rätt bra.
5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? Det är intressant hur den här frågan är utformad. Det utgås från att en inte vill sitta och svara på blogglistor. Egentligen skulle jag just nu vilja:
~ sitta och dricka whisky med Dean Winchester
~ sova tungt och drömlöst
~ bada skumbad (kanske med Dean Winchester)
6. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
~ skriva klart en gradu
~ paketera julklappar
~ knarka antibiotika
7. Beskriv ditt drömutseende: På mig själv, eller på någon annan? Vi kör på båda samtidigt: Trollbindande ögon inramade i kajal, markerade nyckelben, en välsittande väst och silver i någon form.
8. Skriv namnet på någon du ser upp till: Veronica Varlow. Ingen överraskning där, va?
9. Någon du har kysst: En Matt Smith-look alike på krogen i hemstaden. Han hade rutig skjorta, spretigt hår och skäggstubb som raspade.
10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jadå. Bland annat en färggrann, stickad tröja och en klänning som kallades ”Madickenklänningen” – en blommig klänning med vitt volangförkläde till.
11. Den du senast sov över hos: Mitt eget andrahem borträknat var det bestämt hos Kata. Alltid lika fint att hälsa på henne! Hon har ett så roligt badrum och världens mysigaste frukosthörna.
12. Vem skrev du senast med på Facebook? Jag skickade denna länk till en vän och fellow fangirl. Viktiga saker.
13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? Javars, fast den inte är så representativ. Jag är inte så snygg som profilbilden påstår.
14. Vad väljer du, godis eller chips? Godis! Choklad, lakrits, marmelad, kola… Fast chips är också gott.
15. Pinsammaste minnet från skoltiden? Det som var oerhört pinsamt just DÅ: en gång då jag kom in från rasten så drog jag av mig utebyxorna. Grejen var bara att jag hade glömt att jag inte hade utebyxor den dagen.
16. Hur uppvaktar man dig? Bjuder mig på kafé, diskuterar bra böcker och låter mig prata om Supernatural hur mycket som helst. En filmkväll med kladdkaka och whisky är också en god idé.
17. Har du rykten efter dig? Inte vad jag vet. Vet du?
18. Din absolut sämsta egenskap? Jag reagerar oerhört starkt på stress och negativa känslor.
19. Din bästa egenskap? Jag är empatisk och förstående.
20. En låt du är beroende av? Mina låtberoenden går – precis som alla mina beroenden – i perioder, men ända sedan jag upptäckte denna låt har jag ofta återkommit till den, så hemsökande vacker som den är:

21. Vad stod det i ditt senaste sms? ”Vet ej om du ser detta i tid, eller ens har möjlighet att komma, men oavsett är du härmed inbjuden av XXX, via mig, till ettmeddaskaffi på XXX sådär en två-tretiden idag :)”
22. Vem skulle du ta med dig till en öde ö? Min vän KJ. Jag tror inte vi skulle tröttna på varandra så fort.
23. Kan man vara vän med sitt ex? Bevisligen, men det är inte nödvändigtvis så lätt…
24. Har du kysst en kompis? Ja, fler än en.
25. Hur ofta dricker du alkohol? Då jag är på semester och ibland då jag ser på Supernatural. Inte överdrivet ofta, med andra ord.
26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? ”Iss int”, är väl den kortaste versionen. Bara låt bli.
28. Hade du kunnat ha distansförhållande? Om det vore enda alternativet, men helst inte. Distans är en svårighetsfaktor i de flesta slags relationer.
29. Vad handlade din senaste dröm om? Det var något med kaniner. Det brukar vara något med kaniner.
30. Vad väger du? Vet ej, jag väger mig inte.
31. Hur lång är du? Lika lång som en medellång man.
32. Vilken är den bästa svenska filmen? Populärmusik från Vittula. Det är fint med filmer som får en att såväl skratta som gråta. Att den dessutom utspelar sig på 50-60-talet i Torneådalen gör att den får ytterligare en hel hög pluspoäng från mitt håll.
33. De bästa svenska skådespelarna? Den enda jag för tillfället kommer på är Stellan Skarsgård. Vilka andra bra skådespelare finns det?
34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? HARRY POTTER FOR LIFE!
35. Ditt humör för tillfället? Lite trött, ganska nöjd, mycket oengagerad i det mesta.
36. En vacker person? Tom Hiddleston är ju så självklart vacker att det nästan är löjligt.
37. Har du instagram? Nej, jag är så old school.
38. Vem kramade du senast? Min vän J som är i staden på besök, woop woop!
39. Vem träffade du senast? Två av mina tre tanter plus en fästman. Inte min.
40. När slog du dig senast? Det känns som om jag har blivit slagen på käften. Det ser ut som om jag har blivit slagen på käften. Sånt händer då visdomständer ska opereras bort.
41. Någon du vill träffa?
Vivi. Jag vill alltid träffa henne.
42. När grät du senast? Idag? Eller igår. Helt säkert i förrgår i alla fall.
43. Sminkar du dig varje dag? Nej, jag har slutat med det.
44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? Till utseendet far, till sättet mor. En inte alltför lätt kombination att bära.
45. Är du helsvensk? Helfinländare och -finlandssvensk. Min morfars mor var finsk men det är allt.
47. En artist du inte gillar? Chris Brown kan nog riktigt si sej.
48. En artist du gillar? Kapten Röd som president!

49. Vad är det bästa som hänt dig? Musikklassen på gymnasiet, att jag började lajva och alla somrar på villan.
50. Vad vill du bli när du blir äldre? Lugn i själen, lycklig och poet. I den prioritetsordningen.

3 kommentarer

Filed under dagbok, okategoriserat

3 responses to “Lista

  1. ”Sex utan kärlek är bättre än inget sex alls” (Hugh Hefner)

  2. Hoj! Det var en lång lista. Spännande att du drömmer om kaniner förresten, jag undrar vad det symboliserar?

    • Det tog mig halva kvällen att fylla i den, haha! Jag brukar rätt ofta drömma om kaniner, nästan alltid om de kaniner vi har eller har haft. Ibland är det trevliga kanindrömmar, men ofta är de illa ute eller så är de på rymmen och vi måste jaga dem. Kanske de symboliserar hemmet och de nära och kära där?

Kommentera

