Spikar i tårna

Jag drömde att jag tryckte in spikar i tårna.
En spik rakt in i varje tå, så långt att bara spikhuvudet syntes.

Tio tår, tio spikar.
Och så haltade jag omkring.
Det gjorde inte ont att trycka in dem, men sedan hade huden börjat växa över spikhuvudena och jag måste riva bort den.

Så drog jag ut spikarna, en efter en. Och såg hålen i mina tår.
Det kom nästan inget blod.
Och jag lovade min lillasyster att inte göra om det.
Lovade precis som förra gången och gången före det.

Så jag låste in mig i badrummet och väntade på att såren skulle läka.

X
X
X

Daterat: 2/11-05 kl 20:55 på dåvarande helgon.net,
lätt bearbetad 22/10 -14 kl 19:42

Lämna en kommentar

Filed under dagbok, skönlitterärt

Kommentera

