Tillbaka

Jag drömmer att du är tillbaka i mitt liv. Inte i de innersta kretsarna av mitt universum, som du en gång var, men i alla fall i samma solsystem. Jag kan återigen se ditt lysande hår i utkanten och känna doften av kryddor och cigarettrök som alltid omger dig.

Vi ligger på en säng, tätt intill varandra. Jag njuter av att få vara dig nära igen, en lågmäld dåsighet som – vartefter syret tar slut under täcket – övergår i snabbare, upphetsade hjärtslag av värmen och din arm om mig.
– Min flickvän är mycket troende och monogam, säger du långsamt och jag försöker och misslyckas med att stävja min eskalerande puls och andning. Värmen och syrebristen får kroppen att domna, jag sväljer för att få tungan att lossna från gommen.
– Jag uppskattar att du berättar det för mig, får jag ur mig med skenbar behärskning. Jag vet att jag borde, måste dra mig undan nu. Innan jag gör något överilat. Innan jag låter mitt hårt bultande hjärta bestämma takten och ger efter för den förödande ljuva impulsen att kyssa dig, igen. För att det var så länge sedan sist och för att du äntligen är tillbaka i mitt liv.

– Det är ju däremot inte jag, säger du och precis då tar syret slut, hettan blir outhärdlig och jag splittrar mina tankar över dig, tänker på apelsinolja och cigaretter och rött och blek hud och tänker att konsekvenserna, de får vi ta tillsammans, för du möter mig halvvägs och trots att jag har kysst otaliga medan du var i ett annat universum, så finns det ingen som kysser som du.

Lämna en kommentar

Filed under dagbok, skönlitterärt

Kommentera

