Jävla finnar norrmän danskar

Jag är, som ni troligen redan vet, en ordknarkare av hög grad, även när det kommer till musik. Låttexter is the shit, med andra ord.

Då jag hörde kents nyaste låt La Belle Epoque första gången på radion, så var det som att få en rak käftsmäll på hjärtat (föreställ er det, ni!). Det var raderna ”Jag är den misstänksamma grannen / Jävla finnar, norrmän, danskar” som bara TJOFF. Och resten av texten är precis lika mitt i prick, en fruktansvärt fantastisk/fantastiskt fruktansvärd inblick i samtiden och nutiden och vårtiden. Så jag tycker ni ska lyssna på låten och lyssna på texten.

(Om ni är extra känsliga idag och känner att ni inte kan hantera elände, om än vackert framlagt sådant, så ska ni låta bli. För käftsmällar är alltid käftsmällar, de gör ont även om blåmärkena efteråt kan vara älskade.)

Lämna en kommentar

Filed under okategoriserat

Kommentera

