Radiokändis nästa?

Ibland gör jag saker som överraskar mig själv. Som att spela in en sommarpratsdemo utan att egentligen veta vad jag pysslar med. Ibland överraskar världen mig tillbaka. Som med att låta mig bli en av Radio Vegas sju sommarpratskandidater!

Ifall ni vill låta mig ta över etern i sommar – eller för all del om ni vill höra hur jag gör bort mig inför hela Svenskfinland, den risken är också överhängande – så tycker jag att ni ska gå in på Radio Vegas hemsida och rösta på mig. För rättvisans skull kan ni ju lyssna igenom vad de andra kandidaterna har att berätta också innan ni röstar. Så ska vi se vad det blir av det här spektaklet.

Just ja. Jag är alltså den som talar om försiktiga drömmar, vilda festivaler och män i neongröna flätor, ifall ni inte visste det. Så att ni nu röstar på rätt person. Ifall små framtidsdrömmar, alternativa personer och vilda liv är sådant som ni vill lyssna på i sommar, vill säga.

DSCN1279Ögonblick från ett av mina vildaste äventyr.

6 kommentarer

Filed under dagbok

6 responses to “Radiokändis nästa?

  1. Jag röstade på dig och ditt sommarprat på jobbet också :)

  2. Jag har röstat! Heja,heja! Det är bra att utmana sig själv :)

    • Tack för påhejningarna! Det här var nog verkligen att utmana sig själv, men som du skriver – det är bra att göra det ibland!

  3. Jag har varit inne och lyssnat och röstat. Så spännande att höra din röst och din klingande finlandssvenska. Nu håller vi tummarna att du får chansen att utveckla dina resonemang. Kram.

    • Vad roligt att du också röstade! Det är en underlig upplevelse att höra sig själv på band, för det låter ju aldrig som en är van vid. Vi får se hur hela det här spektaklet slutar :)

Kommentera

