Society will get over it

Jag snubblade över den fantastiska bloggen www.houseofalexzander.com och blev störtförälskad, både i bloggen och i människan bakom den. En plats där korta kjolar, höga klackar, jeans och lila hår får samsas med funderingar, frågor och information om transpersoner, könsuttryck och queer. Öppna rum av den sorten, må vara fysiska eller virtuella, gör mig så lycklig.

Det var också där jag hittade följande, som banne mig är det bästa jag har läst idag, igår och troligen också imorgon.

”Don’t mind society screaming at you for bending the gender norms a bit, it will happen, but society will get over it.”

Paus. Läsa om. Tänka. Läsa igen.

”Society will get over it.”

SOCIETY WILL GET OVER IT.

Jag vill bara skrika, hurra, dansa och sedan skrika lite till. För det är så det är. Samhället får så lov att komma över det, annars kan samhället si sej (det kan det ibland ändå).

En dag, en dag kommer etiketter vara frivilliga och bara att finnas där för att förklara – inte för att värdera, gradera eller härska. Tills dess tackar jag min lyckliga stjärna för den dag då jag hittade ordet queer och mitt liv blev lite enklare.

Lämna en kommentar

Filed under dagbok

Kommentera

