Valentine

Det är som om hjärtat ska brista av kärlek.

Ett ljusgrönt paket hemifrån, med rosmönstrade servetter, tvål och ett bokmärke. Ett glittrande kort. Meddelanden från systra mi. Tranbärs- och vitchokladkex bakade av en vän. Ett skimrande brev från Australien, fyllt med paljetter och välgångsönskningar och en papperstrana. Lånade ord av Doctor Who (”my impossible girl”) och HIM (”Every day”) för att uttrycka kärlek. Ett foto på facebook av ett annat brev, som jag skickade till Australien, och som mottogs med glädje och hjärtevärmande ord.

Ser ni hur kärleken sprids, runt om världen och internet? Med kärlek skickar jag ett kort, med förtjusning tas det emot och jag blir glad över att ha kunnat glädja någon annan. Det gör alla inblandade gott. Jag träffar jag mina vänner för lunch idag igen, som vi gör de flesta dagar, och det är med oerhörd tacksamhet jag ser på dem. Vi gör varandra gott. Jag räknar dagarna tills jag får resa hem för att umgås med familjen igen. De gör mig gott.

Förstår ni, att jag måste gråta lite, för att inte hjärtat ska brista av kärlek?

TranaKärlek från Australien

2 kommentarer

Filed under dagbok

2 responses to “Valentine

  1. ma

    Torka tårarna med rosenservetter så känns det ännu bättre <3

  2. Så fint! :) Jag blir alltid så glad över liknande gester från folk, för det krävs egentligen inte alltid så jättemycket och stora gester, utan det är de små gesterna och att du märker att folk tänker på dig som gör dig mest glad.

Kommentera

