En icke-betraktelse

Jag hade en text som jag hade tänkt lägga hit. En betraktelse av en exkursion, ett iakttagande av Kånken-behängda studenter i tajta jeans som rökte cigariller utanför bussen, en svartrockare med blanksvart hår och två pojkar, vars förälskelse var pinsamt uppenbar för alla andra utom för dem själva, och jag ville luta mig fram och leka sufflör: ”Det är nu ni ska kyssa varandra.”

Men jag har tappat bort texten. Den finns inte på min dator. Jag hittar den varken i min svarta skrivbok som doftar dammigt av England, eller i anteckningsboken med fönster på. Sedan slog det mig. Jag måste ha krafsat ner orden i förra årets kalender, längst bak där det är meningen att man ska skriva telefonnummer, men man tager det skrivutrymme man haver. Den kalendern lämnades hemmavid då året snart skulle bytas.

Så ni får ingen text.

Istället får ni ett livstecken från mig, hej hej. Jag är fortfarande här, men jag a) går inga skrivkurser längre, vilket är smärtsamt b) verkar vara alltför upptagen med att dricka kaffe, låtsasstudera, vara dålig på att somna om kvällarna och nu den senaste tiden vara förkyld för att jag ska få något vettigt att plita ner här.

Kanske det inte behöver vara så vettigt.

Kanske det bara behöver vara.

Kanske jag behöver påminna mig själv om vad jag gav mig själv för riktlinjer för denna blogg:

Inga riktlinjer. Inga krav. Bara det jag känner för att skriva. Bara det jag behöver skriva.

Och kanske var det precis det här jag behövde skriva.

Lämna en kommentar

Filed under dagbok

Kommentera

