Tre bokstäver mot något nytt

Jag har en handfull idoler i mitt liv. Förebilder, så att säga. Människor jag ser upp till och beundrar av en eller annan orsak. Flera av dem är mina vänner. Andra är människor jag bara har träffat enstaka gånger, men som har gjort ett outplånligt intryck. Det finns också de jag aldrig har mött, men som inte desto mindre har påverkat mig.

Vad är den gemensamma nämnaren? Att de är kloka människor, förstås. Att de är medkännande och verkligen bryr sig om andra. Att de vågar. De inspirerar mig till att vara modigare än vad jag egentligen är, att vara så modig som jag skulle vilja vara. De gör mig helt enkelt till en bättre version av mig själv.

En av mina stora förebilder är Veronica Varlow. Hon får mig att ständigt reflektera över hur mycket jag är tacksam över, får mig att sätta ord på mina drömmar. Hon inspirerar mig och får mig att se det vackra i världen. Hon får mig att inse att vi aldrig är ensamma. Som hon skrev på sin twitter:

I am grateful for the internet. We can make each others’ hearts explode any time of the day with just a few strokes of some keys. LOVE YOU.”

För några veckor sedan skrev hon i sin blogg om 5 sätt att bli inspirerad. Jag valde att prova på nummer 3, Hear It. Det hela är väldigt enkelt. Du går in på Spotify, youtube eller någon annan musiktjänst. Där skriver du in de tre första bokstäverna i ditt namn i sökrutan och bland alla de band, artister och låtar som dyker upp, så väljer du ett/en, helt slumpmässigt. Lyssna på minst en hel låt. Se vad som händer.

Det som hände med mig var att jag upptäckte bandet San Cisco, ett fint indieband som är skönt att lyssna till då jag dricker förmiddagskaffe och januarihimlen är hög och blå. Mina favoriter är nedanstående två låtar, men de är lyssningsvärda i sin helhet!

Så, kära vänner. Vad händer om ni också följer Veronica Varlows tips? Vart tar det er? Var modiga och dela sedan med er av era upptäckter!

2 kommentarer

Filed under dagbok

2 responses to “Tre bokstäver mot något nytt

  1. ma

    En av de människor du mött, vars enkla livsfilosofi han själv uttrycker väldigt enkelt..är Kostas ( i Kastelli).
    Good for you . Of course ! Why not ?
    Detta är svaren på många av livets frågor och inställningar.
    Papi

  2. Pingback: Så länge du inte är den som blir sårad | Ileea

Kommentera

