Juldagen

Det blev en annorlunda julafton. Den innehöll både trevligheter som julgröt med systra mi, rogivande julkyrka, träff med släkten och både julmusik och den nyaste klubbmusiken, samt otrevligheter som isig väg i regnet och bilens motorhuv in i en lyktstolpe. Tacka gudarna blev ingen av passagerarna skadade, utan endast bilen, så kvällen slutade trots allt i en god stämning med tända ljus, eld i spisen och mera julmusik, kaffe och glögg och limpsmörgåsar, och paketutdelning med morföräldrarna. Jag fick bland annat ett presentkort till adlibris, varma stickasockor och -vantar, en get som heter Rrrralf och en låda full med ekologiska förnödenheter! Tänka sig att jag har varit så snäll i år.

Idag sov jag tills klockan nästan var eftermiddag. Sedan har jag tillbringat största delen av dagen med att sprängelda i kakelugnen, byta ut ljusen då de brunnit ner, lyssnat på mera julmusik och läst fan fiction, allt med tekoppen och en ask chokladkonfekt inom räckhåll. Jag har inte ens klätt på mig idag, utan bara bytt från pyjamas och stickasockor till badrock och andra stickasockor. Det har varit alldeles ljuvligt. Ikväll blir det dock att dra på sig lite snygga kläder, för mina vänner och jag ska, som traditionen bjuder, ut och dansa tills vi knappt hålls på benen. Det bästa av två världar!

Trio

Min juldag i ett nötskal. Föreställ er ännu choklad.

Hur har er julhelg varit så här långt? Hur har ni firat?

P.S. Jag kunde inte låta bli att lägga till lite snö här på bloggen, då den verkliga snön envisas med att dröja.

4 kommentarer

Filed under dagbok

4 responses to “Juldagen

  1. Så trevligt med en egen get! Och så får jag önska dig en underbar kväll:)

  2. Nej men hördu nu får ni sluta krocka i eran familj. Men annars låter det som en trevlig julafton! :) Jag har bara latat mig och sovit mer än någonsin. Inte behöver man ha dåligt samvete för det, om det är nån tid på året när man bara får slöa och mysa är det nu :D Jag kom tvåa i familjen Svenssons TP-turnering. Pappa var som vanligt minst intresserad och blev mer eller mindre tvingad till spelplanen. Lik förbaskat vann han. Orättvist! haha.

    • Ja, jag tycker också det verkligen får räcka med krockandet nu!

      Annars låter ditt jullov också hur skönt som helst, jag har också sovit mängd och massor. I vår familj är det också pappan som får tvingas till spelplanen nu som då – om det inte är en fotbollsplan det avses!

Kommentera

