Att cykla snabbt

Jag skulle ha ha tent nästa dag. Sover oroligt, vaknar en gång före tidningen har kommit och en gång efter att tidning har kommit. Klockan är 05.18 och jag tänker ”Skönt, jag får sova en timme till”.

Min telefon är en gammal telefon. Den har sina problem, men hittills har vi kommit mycket bra överens. Nu är det nog ändå dags för en ny, hur illa jag än tycker om det. Min telefon gav nämligen upp inatt (igen). Det innebar att den inte ringde och väckte mig kl 06.30 som den borde. Det innebar att jag vaknade kl 07.56 och min tent började kl 08.15. Det innebar att jag tackade mitt förståndiga gårdagsjag som hade lagt fram morgondagens kläder.

Men jag är snabb att cykla, attans ändå vad jag är snabb att cykla!

I tenten analyserade jag bland annat Solveig von Schoultz’ novell ”Även dina kameler”, skrev om det sapfiska versmåttet och definierade begreppen kanon, diegesis, anafor och metafor.

Lämna en kommentar

Filed under dagbok

Kommentera

