Tabletter

(En liten text som kom till mig en tisdagsförmiddag då jag för ovanlighetens skull hade ledigt några timmar.)

Jag hade föresatt mig att klara mig utan värkmedicin. Den första dagen genomled jag på badrumsgolvet under många svordomar och tårar.

Den andra dagen kom jag inte ens ur sängen, och tuggade i mig de beska pillren med tre timmars mellanrum medan jag grät.

Den tredje dagen hade jag tagit dagens hela dos innan klockan elva om förmiddagen och jag orkade inte gråta längre.

Den fjärde dagen svalde jag både dagens och morgondagens dos med ett glas vatten så fort jag vaknade.

Den femte dagen tvingade jag mig att sova så mycket som möjligt, för att inte tömma burken på varenda tablett som fanns kvar.

Den sjätte dagen tömde jag burken.

Det blev aldrig en sjunde dag.

4 kommentarer

Filed under skönlitterärt

4 responses to “Tabletter

  1. Ah, jag har lärt mig av mina misstag och ser att det är under kategorin. Min tanke var ändå att herrejess, vad har du råkat ut för?

    Tur, tur, tur att det bara var skönlitterärt!

    • Ja, jag inser själv att jag nog ska börja vara lite tydligare med vad som är skönlitterärt här i bloggen – tänker inte på hur det kan se ut för de som läser, då det ju är så självklart för mig vad som är verklighetsbaserat och inte!

  2. Jag gissade ganska snabbt att det var skönlitterärt – men så kände jag igen mig jättemycket och började må illa. Åh vad skönt att vi får ses typ jättejättesnart!!

Kommentera

