Hurra för tioåringen!

Det är inte det att jag har gett upp skrivandet (bloggandet?). Det är bara det att jag har varit upptagen med viktiga saker. Som att fira den fenomenala rollspelsföreningen Elorias 10-årsjubileum! Det var det första och bästa jubileet som jag har varit på.

Dryga två dussinet av världens bästa människor var på plats, en av dem hade kommit hela vägen från England och det gladde mitt hjärta så att få ha henne i närheten igen! Folk var uppklädda, i frack och korsett och folkdräkt och medeltida långklänning och kostym och cocktailklänning. Jag hade diadem med svart flor och min systers killer heels. Vi åt trerättersmiddag, med bord dukat med vit duk och dubbla uppsättningar bestick och rosor och levande ljus och hela baletten, och jag skrattade så jag grät och bara grät lite också, höll ett tal på skakiga ben (det berodde inte bara på skorna) men med stadigt hjärta, drack både rött och vitt vin, och över huvud taget hade en av de finaste lördagskvällarna någonsin. Då klockan närmade sig midnatt drog vi ut på krogen. Jag dansade som vanvettig, drack dyra drinkar, tappade bort min röst på dansgolvet och utnyttjade de mycket vaga och tänjbara gränser som vi omger oss med.  Bow ties are cool.

På söndagen var jag hysteriskt dagen-efter. Min röst var fortfarande borta och jag hade svårt att lämna soffan och de fem andra lajvarna som delade soffan med mig. Varma ben och mjuka händer och rufsiga hår överallt, men till slut kom jag mig iväg till tåget, med en på obestämd tid lånad svart hatt på huvudet, tårar i ögonen, kärlek i hjärtat och trötthet precis all annanstans.

Sedan dess har jag bara studerat, för det är sådant en måste göra. Det är priset en får betala för det bästa jubileet någonsin.

4 kommentarer

Filed under dagbok

4 responses to “Hurra för tioåringen!

  1. Hoppas du återfått din röst :) Låter som en riktigt skön helg!! :)

  2. Hear, hear! Definitiv det bästa jubiléet någonsin. Med det häftigaste 80-årskalaset kvällen innan som förfest… :D

  3. …och självklart ska det ju stå Definitivt med bokstaven T på slutet…

  4. Whoop whoop för tioåringen, bow ties och hattar! Och för oss!

Kommentera

