Ännu oanvända meningar 1 – 4

En samling tankar, stycken och meningar som jag fortfarande inte har använt, men definitivt ska göra något med, för de är helt enkelt för bra för att inte utnyttjas.

1. ”Om du någonsin igen
tar mitt namn på din tunga
så sliter jag den ur din mun”

2. And then the days finally came in the right order.

3. ”Ursäkta”, sade jag och lutade mig fram för att plocka bort skärvan, ”men det hade fastnat en bit dröm i ditt hår”.

4. De var på väg någonstans. Jag var på väg någon annanstans.
//
Detta var en perfekt början på ett perfekt slut. Detta var det perfekta slutet på en alltför lång historia.

P.S. Igår började jag på min första skrivkurs någonsin. Det var, som min älva så fint sade det, ”riktigt fint, och lite skrämmande, men på ett sånt där utvecklande och lite jobbigt men bra sätt”.

4 kommentarer

Filed under skönlitterärt

4 responses to “Ännu oanvända meningar 1 – 4

  1. Nummer tre är min absoluta favorit. Så fin! :)

  2. NÄR kommer tvåan inträffa? Vore fint att uppleva. Puss på dig.

Kommentera

