Prioritering

Jag är tillbaka i söder! Det gick knappt att sova inatt, istället läste jag Underfors av Maria Turtschaninoff för andra gången och steg upp i gryningen för att hinna läsa tidningen i lugn och ro. Tack och lov kom min äldsta barndomsvän med en sväng till Staden, så jag fick både trevligt tågsällskap och bärhjälp.

För övrigt känns det som om jag (vi) prioriterade alldeles rätt, då jag (vi) gör följande saker, i följande ordning, vid ankomsten till studielägenheten:

1. Dumpar all packning i badrummet.
2. Går för att handla mat och äter nämnda mat.
3. Ser på ett avsnitt av Anno 1790 och dricker en stor kopp te.
4. Hänger upp en bild av TARDISen på innerdörren.
5. Är social på nätet, eftersom vännen for härifrån.
6. Funderar på en kopp te till.

Med andra ord: inget städat, inget uppackat, men väldigt mätt, glad och nöjd!

Lämna en kommentar

Filed under dagbok

Kommentera

