Till Elorias vänner och fränder

Ni.

Ni har stulit mitt hjärta,
omfamnat min själ
med mjuka armar
och höga skratt.

Ni har sprängt mina tegel, slagit in mina dörrar
vidöppna
inför världens hisnande skönhet.

Jag har låtit mig snärjas
av te och rök och tjära,
jag har låtit mig förledas
av smeksamma ord och lockelser.

Jag har låtit mig gå vilse
i era förtrollade skogar
i era kullerstenslabyrinter
i era världar av skimrande drömmar.

Ni.

Ni har stulit mitt hjärta,
omfamnat min själ
och jag tänker aldrig
släppa er hand.

2 kommentarer

Filed under skönlitterärt

2 responses to “Till Elorias vänner och fränder

  1. Måns Backman

    Känslan är densamma, både personligen och till dej menat :-)

  2. Jättevackert. Jag instämmer med Måns.

Kommentera

