London calling

IMG_2972

Om dryga sex timmar påbörjar jag min resa mot England. Resa betyder promenerande, och promenerande betyder rinkka istället för dragväska på hjul. Med mig har jag, förutom viktigheter som pass och flygbiljetter, även ett paraply med silverstjärnor för regniga aprildagar; choklad för att orka med både buss-, flyg- och tågresa på ett halvt dygn; tio par örhängen, för att jag tycker om att ha valmöjligheter då det kommer till silver; bondagebyxorna som jag köpte i London då jag var femton, sexton år och som jag har burit på konserter och festivaler och aldrig tvättat av rädsla för att de ska rosta; en rosa kamera med fulladdat batteri och extra minneskort och slutligen en anteckningsbok som förhoppningsvis kommer att fyllas av inspiration, hittills ofunna ord och tankar så fantastiska att det svindlar då man läser dem.

Samt underst i högen ett par röda converse, som framgår av bilden. I dessa converse ska jag traska Englands gator och gränder, torg och trottoarer. Vid min sida kommer jag att ha goda vänner och kanske nya vänner och definitivt främlingar och en stor del av tiden endast mig själv, men det kan vara riktigt intressant att resa i sitt eget sällskap nu som då.

Vi hörs då jag har återvänt från landet av afternoon tea och darlings!

Lämna en kommentar

Filed under dagbok

Kommentera

